X

За ваш уређај је
доступна апликација

latinica  ћирилица
Rukomet EP 2018.
13/01/2018 |  18:22 ⇒ 20:13 | Аутор: РТРС | Коментара: 0

"Орао" Бијељина- у овој години нова радна мјеста (ВИДЕО)

Бијељински "Орао", који се бави ремонтом турбо-млазних мотора и производњом специјалних алата, у овој пословној години наставља сарадњу са главним пословним партнером - Војском Србије.
"Орао" Бијељина - Фото: РТРС
"Орао" БијељинаФото: РТРС

До краја мјесеца очекују потписивање уговора са руском фирмом ''Климов'' за ремонт хеликоптерских мотора.

Овај програм им гарантује опстанак у наредних 20 година.

''Орао'' обезбјеђује егзистенцију за 390 радника. И искусни мајстори, који ће ускоро окончати радни вијек и млади који у овим производним погонима стичу прва радна искуства, вјерују у будућност фирме која се постепено орјентише и усавршава за цивилне програме.

- Идемо, напредујемо, ширимо се, сваки дан правимо нештоп ново, купујемо машине, тако да усавршамо производњу, прича Бобан Мрда, најстарији мајстор.

Бојан Старчевић истиче да је четири године чекао посао, да јр био на Бироу а да сада овдје ради двије и по године.

- Најављују се неки нови пројекти у Орлу и вјерујем да је то будућност за све раднике, нарочито за нас млађе, да стекнемо знање ту праксу, наглашава Марко Капетина, дипломирани машински инжењер.

Због кашњења у достави мотора и наплати потраживања од пословних партнера прошла година била је тешка за '"Орао", али сада имају пуне руке посла.

- Ми вршимо ремонт турмоблазних мотора. То је војни програм и зависи од политике. Наша дјелатност је 85 посто извоза. Значи ми радимо за свијет и морамо се томе прилагођавати, каже Милан Прица, директор фирме "Орао" а.д. Бијељина.

Ремонт хеликоптерских и турбомлазних мотора за мигове пут је ка сигурној будућности. За овај програм детаљно се припремају већ другу годину. Обећана им је помоћ за куповину лиценце која кошта 2,9 милиона евра.

- Ми немамо другог избора. Сва ова средства која ремонтујемо се помало гасе, доста су застарјела, иако имамо и ту посла за наредних десет година. Освајањем генералног ремонта хеликоптерских мотора и мотора за МИГ 29 би шире отворило врата  и обезбиједило посао за дужи период, додаје Прица.

У фирми долази до смјене генерација па ће упоредо са пријемом 12 нових мајстора и неколицине инжењера бити именована и комплетна нова управа.

"Орао" је једини ремонтни завод који је опстао. Ослањају се на традиционалне партнере- најзначајнији им је Министарство одбране Србије које редовно измирује све своје обавезе, а потом индијско ваздухопловство, Пјађо из Италије и Ролс Ројс из Енглеске.

Ове године планирају и набавку двије машине за обраду метала електроерозијом, вриједности 600.000 марака, чиме би остварили значајне уштеде јер тренутно за ове послове користе услуге фирми у Италији, Мађарској и Србији.